Lite ledsen blir man ju på folk...

Jag brukar vilja hålla mig lite uppdaterad på vad som händer på olika ställen som jag har anknytning till på olika sätt och där är ju Södertälje rätt högt rankad då jag har massa människor där som jag känner och tycker väldigt mycket om.
Detta resulterar i att jag går in på Länstidningens hemsida lite nu och då och läser vad som händer. Och det är ju så att man blir lite mörkrädd när man läser olika kommentarer som folk lämnar på olika artiklar.

T.ex. nu precis läste jag om planerna att bygga upp en ny skola i hovsjö, högstadieskolan brann ju ner där i sommras. Tror ni inte att det är några rent ut sagt puckon som menar att det skulle vara slöseri med pengar.. Som föreslår att man ska lägga dem på bättre behövande..
Det är ju lite så att man har lust att lappa till dem. Visst det finns folk som inte kan beté sig som folk, liksom överallt annars, men ska alla barn behöva lida för det då?
Menar man på fullaste allvar att det skulle bli bättre, billigare om man nu bara vill se den aspekten, på nåt sätt för kommunen om man lät bli att bygga upp skolan?
Inte en chans!

Barnen måste få gå i skolan på ett eller annat sätt, det är t.o.m. lag på det här i Sverige. Utan utbildning, vad ska det bnli av de barnen då?
Om de inte ens får lära sig att läsa och skriva ordentligt?
Då känns det ju som att de får en chans, eller inte...
Vad kommer det resultera i då tror man?
Inte nån ljus framtid varken för de barnen eller för staden i stort skulle jag nog vilja påstå.

Visst jag förstår att man kanske är lite arg och upprörd över allt som sker i lilla södertälje, men nån måtta får det väl vara. Var gärna trött på det, försök göra nåt åt saken.
Men skärp er! Och sluta gnälla så förfärligt utan att ens försöka göra nåt själv. Det är okej att vara ledsen, bitter och arg en stund men efter ett tag får det faktiskt vara nog med det också!
Blir så upprörd när folk inte kan tänka innan de öppnar truten.
Okunskap och fånerier är väl det sista vi behöver i den här situationen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback