Måste ju visa min lilla Adde också =)

jag och adde

adde

Sen kom den efterlängtade studenten =)

StudentenVilken härlig dag det var =) Helt underbart

Och en vecka senare bar det av till Grand hotell för att fira ytterligare ^^
limmoFick ju åka limousin dit och hem =)
En riktig upplevelse!
Jag och min familj blev bjuden av en av mina äldsta vänner och hennes familj.

Lång tid...

Oj, nu har jag verkligen kommit efter vad gäller blogg-skrivandet ^^ Var ju typ 2 månader sen sist nu...
Och så mycket har hänt, skulle få sitta här hela natten om jag skulle försöka få med allt jag skulle vilja skriva och då skulle det ju ändå saknas en massa sakr för man skulle säkert inte ens kunna skriva så mycket ;)

Aja, jag var ju i Italien i maj strax efter mitt förra inlägg. Tror ni inte att hela resan började som en katastrof... Trodde aldrig att vi skulle komma oss iväg alltså... Fick kliva upp innan fyra på morgonen för att hinna fixa det sista innan man skulle åka hemifrån där vid tio över fyra eller nåt sånt. Tog flygbussen från Södertälje syd vid typHalv fem och kom slutligen fram till Skavsta vid typ kvart över fem.. Och vad får man veta när man stått i kö i sådär en kvart? Jo, att de har ställt in vårat flygplan av någon anledning och då fick vi gå till nästa kö, som var minst lika lång fast som tog mycket längre tid, för att få veta varför planet var inställt och efter sådär ytterligare en halvtimme - 45 minuter får vi veta att det är strejk i Rom och inget plan får landa före klockan 18 den eftermiddagen... Great.. Det såg ganska så mörkt ut då och vi fick även veta att det inte gick några flygbussar hem igen förrän vid lunch..
Som tur var lyckades vi fixa det så att föräldrar kunde komma och hämta och rektorn kom också förbi och hjälpte till.. Sen kom vi hem till slut ialla fall och då hade de sagt att det skulle leta fram alla möjliga alternativ för att vi skulle kunna åka innan torsdag, vilket vi annars skulle bli tvugna att göra.. Efter någon timma hemma, en dusch och lite vila så ringde telefonen och jag fick den glada nyheten att vi snart skule vara på väg igen. Vi skulle ta ett plan från arlanda som gick vid fem. Så när vi satt på bussen från märsta till arlanda så kunde vi konstatera att vi nu varit på väg i 12h och vi var fortfarande kvar i Stockholm ^^
Sen när vi kom till flygplatesen var inställningen liksom; ok när vi checkat in och gått genom säkerhetskontrollen så är vi typ på väg.. Men till slut kom vi igenom säkerheten och slutligen på planet.. Väl på planet får vi reda på att vi måste sitta kvar där i typ en timma innan vi får lyfta p.g.a. något... Sen var vi i luften =) Men lugn det är inte slut än...
När vi landar i Rom inser vi att vi missat flygbussen som skulle garantera att vi skulle hinna med sista tåget till Neapel och vi blev tvugna att hitta någon stans att sova.. Till slut hamnade vi i alla fall på ett litet hotell som den italienska lärarens man hade bokat åt oss, vi hade inte ätit någon ordentlig mat på hela dagen, inte jag i alla fall... och trenden höll i sig^^  Men vi kunde i alla fall sova och sedan fortsätta vår resa mot Neapel morgonen efter.
resten av resan var helt underbar, utom när vi lämnade Neapel då... Men vi fick vara med om så mycket=) bl.a gå upp på en vulkan. Hel coolt ^^
Ville inte åka hem dagen vi skulle det kan man ju säga.