08-09-10

Nu börjar man känna igen pendlarens vardag, it's all coming back to me :P Har varit tvungen att kliva av i Flemingsberg två dagar i rad nu för att det har strulat till sig på nåt sätt. Igår var det tekniska fel på tåget så vi var tvugna att vänta på nästa och idag hade det hänt en olycka mellan Rönninge och Flemingsberg (notera avståndet mellan dessa två stationer, två stationer emellan, vart hade olyckan skett sa dem?)
Så då var vi tvugna att kliva av och gå och ta ersättningsbussar, som snabbt fylldes på och blev proppfulla (sådär trafikfarligt fulla som man funderar på om man verkligen skulle vilja åka med om man fick plats) jag kom i alla fall inte med nån av dem för det var sjukt mycket folk som alla slet som djur för att få komma på (det blev lite survival of the fitest känsla över det hela, eller ja, av det som brydde sig tillräckligt för att tränga sig före alla andra) Tänkte att det snart skulle komma en till ersättningsbuss så jag stod där en stund till, men kom det nån buss? Självfallet inte, till slut så jag en buss som skulle gå till fittja, så då hoppade jag på den bussen istället. Det kändes lite väl otroligt att tågen skulle ha börjat gå igen, annars hade jag ju gått tillbaka till tågstationen, men jag tänkte att jag skulle kolla för skojs skull... Tror ni inte att tågen mot Södertälje hade börjat rulla igen då! Så då satt jag där påväg till fittja för att byta buss där när jag bara hade behövt gå tillbaka till tågen... Fast i och för sig så var det säkert massa folk påå det tåget så man hade fått trängas nu slapp jag ju det i alla fall.
Allt som allt tog min resa hem, som inte borde ta mer än typ 1h och 15-10min mer än två timmar... Orka!

Annars trivs jag bra på skolan, kul folk, bra lärare, intressanta lektioner och allt det där andra som man helt enkelt blir nöjd över ^^
Börjar dock bli tröttare och tröttare på morgnarna nu, skyller på att jag är förkyld ;P var så väldigt duktig på det där i början ^^

Aja, ska väl äta lite nu snart kanske och plugga, koncentrationen kommer nog inte vara på topp men det löser sig:)

Kommentarer
Postat av: Josefine

Vet du, en sak som hjälper (iaf mig) är att lägga sig tidigare. Jag ve tinte när du somnar och vaknar men för mig brukar det vara 0000 och 0600. Jag märker när jag somnar 2300 är jag MYCKET piggare dagen efter.

Olyckan var i Tumba stod det på störningsinformationen på hemsidan. Jag avvaktade och såg på hemsidan när tågen kommit igång och tog ett tåg senare hem än jag tänkte, alltså som skulle vara i södertälje c 1725 men det strulade till sig först i hamn och jag var i södertälje c ca 1735. Fick iofs stå till huddinge, men så kikade jag inte efter platser då jag åkte med en kollega som gick av i hamn.

Postat av: Rebecca

Hehe, jo det är ju det som är svaret, lägga sig tidigare. Jag försöker oftast göra det också men av någon anledning går det inte alltid jättebra.

Okej, där ser man.

2008-09-13 @ 14:00:34
URL: http://rebec.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback