08-10-07

Hm, kanske börjar bli dags att uppdatera lite här nu. Kan ju vara lite trevligt kanske.

Har hänt en del sedan jag skrev sist känner jag.
Har bla. varit uppe i Transtrand med klassen nästan en vecka och det var riktigt roligt. det måste ju varit det roligaste jag gjort på länge. Härliga männniskor, underbar natur med fjäll och allt^^, undervisning, Gud, växande gemenskap.
Hade varit kul att stanna lite längre faktiskt, men måndagen efter skulle vi ju ha tenta och fredagen skulle vi ju få kompledigt på så det fick bli måndag till torsdag.
Kvällarna var riktigt nice. Kunde gå ut i mörkret och kolla på stjärnorna, och gissa om man såg mycket stjärnor. Det var riktigt häftigt!

Annars har jag ju fyllt 20 nu också. Så åldern säger väl att man ska vara vuxen på riktigt nu eller nåt.
Det var kul, fick riktig uppvackning den dagen av familj och av klassen och så hade jag en rätt fullproppad helg på det, inte mycket tid till att sova ut kanske, men sova kan man ju göra en annan gång :P hade ju bror den äldre på besök och så hemgrupp och en kompis hade födelsedagsfirande mm.

Skolan har börjat väcka en hel del tankar inom mig som jag går och funderar på emellanåt. När jag tar mig tid till det. Och det är rätt svåra frågor. Folk tycker kanske ofta att det är konstigt att man går bibelskola och tror ungefär att det är som en sekt eller att man blir hjärntvättad eller nåt, men det är allt annat än det. Det är i alla fall min erfarenhet. Man blir snarare uppmanad att granska sin tro lite mer kritiskt, fundera över vad man egentligen tror på och varför. Det är väldigt intressant och viktigt. Vad bygger vi egentligen våra liv på? Har vi anledning att tro som vi gör? Det är väldigt viktigt för alla att fundera över dessa frågor, både som kristen, ateist, muslim, jude osv.
Det är nog många i dagens samhälle som inte ens reflekterar över de stora livsfrågorna och som aldrig ifrågasätter den världsåskådning som de vuxit upp med eller så. Och då kan man ju faktiskt gå miste om något väldigt stort.
T.ex. tänk om Gud faktiskt finns, vad skulle det då innebära i våra liv, vad får det för konsekvenser? Och vad får det för konskvenser för världen om Han inte finns?

Skulle kunna fortsätta men jag tror hunden måste ut alldeles strax så jag avrundar nog här. Men erkänn att det är riktigt intressant.

Kommentarer
Postat av: Mariella

jo de låter faktisgt veldigt intresant! men jag skulle aldrig palla gå till skola en lengre tid igen.. ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback