Expidition Norrköping


Sitter i credo-huset och väntar på att jag ska åka hem till Södertälje. Tänkte att klockan är så mycket så det är lika bra att åka så att man kan åka upp till kyrkan direkt.
Så nu när jag liks sitter här och inte har speciellt mycket för mig så tänkte jag att jag kunde skriva lite på bloggen.

Var i Norrköping med Frida i helgen. Vi kollade in staden lite och sådär, lite kul.
Så nu har jag varit där också. Har ju funderingar på om jag ska plugga där sen så då tyckte jag att det var en bra idé och kolla lite hru det ser ut där först innan jag bestämmer mig.
Jag har ju självklart inte kommit fram till något beslut, jag är ju som jag är. Men det var riktigt kul att åka dit i alla fall.
Med något undantag såklart...


Först och främst när vi kommer fram är vi lite hungriga så vi bestämmer att vi ska leta upp en bra resturang där vi kan äta. Vi kommer plötsligt utan förvarning in i en galleria, och jag menar verkligen utan förvarning för vi trodde att det bara var en affär som vi tänkte titta lite i, men det var inte bara en affär utan en jättestor galleria!
I vilket fall som helst så hittade vi då en resturang där inne som hade ett sjukt konstigt system. Istället för att beställa och betala på samma ställe, som man brukar göra i vanliga fall. Åtminstone på snabbmatsaktiga ställen som det här var, man kunde äta pizza, grillrätter och sallader, så fick man gå tvärs över och betala på ett annat ställe och detta informerar man inte om utan man får stå där helt oviss om vad som ska hända.
Sen smakade pizzan konstigt, vet inte om de använde nån konstig ost eller nåt.. : /


Sen när vi skulle åka hem blev det ju lagom struligt. Vi kommer till stationen i N-köping och kollar när tåget ska gå. Ser att det ska gå ett tåg om typ 2(!) min. Sj center är stängt så vi springer ut och köper biljetten i en automat. Som tydligen var en TiM automat vars biljetter tydligen inte gäller på x2000 tåg. Två problem i detta, vi såg inte att det bara gällde på x2000 och vi såg inte att det var ett x2000 som stod inne och skulle gå om nu typ 30s eller nåt. Så ska vi gå på och så får vi höra att vi inte får åka, av en sjukt otrevlig konduktör (liksom han på resturangen) sa han som om det vore självklart att så här är det.. Hmpf...
Man kan väl vara lite trevlig i alla fall...
Så sa han att vi skulle ta ett regional tåg som skulle gå snart. (Det skulle vid närmare efterforskning gå om över en timma!) Vi kollade på biljetterna och insåg att tåget biljetterna skulle gå ut innan nästa tåg skulle gå... Kul.. och biljetterna återbetalas ej... Hm...
Men det gick bra i alla fall, det var bara tio minuter över tiden och konduktören på regionaltåget gjorde ingen deal av det.. Så jag slapp köpa nya biljetter, vilket var en lättnad.

Nu har det varit ett Jättelångt inlägg igen. Får be om ursäkt till alla som brukar klaga, typ: Tobbe :P haha

Avslutar med en bild:
Norrköping, vid industriområdet längs strömmen

Kommentarer
Postat av: Craxyknas

Åh. Strykjärnet :) Trevligt med snäll konduktör efter allt trassel :) Kram

Postat av: Rebecca

Strykjärnet? Ja, det var skönt.

2008-11-21 @ 19:42:47
URL: http://rebec.blogg.se/
Postat av: Josefine

Är det huset på bilden som kallas strykjärnet? Det ser ut som ett sådant. Det var en väldigt läcker bild!

2008-11-25 @ 11:08:54
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Jag har för mig det. Tack tack:)

2008-11-25 @ 20:20:03
URL: http://rebec.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback