A tripp down memory lane

Så har man varit i Umeå i en och en halv vecka ungefär. Sitter nu på tåget från Sundsvall på väg hem igen.

Det var riktigt kul att hälsa på där uppe. Man var väl lite strandad till följd av busstrejken men det gjorde inte så mycket. Var ute och gick i området, inte mycket som förändrats i Östra Ersboda, Lite nya bostäder och omgjorda (lite till det sämre) lekplatser. Annars var det likadant som när jag var liten. Mykcet minnen dök upp var man gick =)
Känns lite tråkigt att åka hem igen faktiskt, men ändå rätt bra. Kommer ju tillbaka och så saknar man ju hemma lite.

Lite skönt att busstrejken blev uppklarad också, hade inte suttit här nu annars utan troligen åkt nåt nattåg eller nåt istället, då jag åkte buss från Umeå till Sundsvall och den busslinjen påverkades av strejken. Var inte jätte orolig egentligen med tanke på att det brukar ju alltid lösa sig på nåt sätt. Och det värsta som kunde hända skulle ju vara att jag skullle få stanna där uppe ett par dar till eller nån vecka. Det hade ju inte varit hela världen i så fall faktiskt. Lite synd att missa hemgruppen och skjuta upp resan till Jonas bara.  Eftersom nästa vecka var den bästa att komma dit på.

Skriver kanske mer om resan sen.
Tänkte kanske lägga upp lite bilder, får se..

Kommentarer
Postat av: Josefine

Det var lite roligt när folk på jobbet klagar på busstrejken. De blev tysta när jag berättae om dig. "Jag har en kompis som ska hem från Umeå och hon åker buss mellan ume och sundsvall och den linjen ställs in... taxi?" och om de snackade om alternativa resvägar slängde man i ansiktet på dem att "hon har hunden med sig och den får inte åka när/vad som helst" haha. tror de kände sig ganska lyckligt lottade då. =P

Postat av: Rebecca

Haha :) Klockrent! ^^

2008-07-19 @ 16:24:45
URL: http://rebec.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback