2008-07-06

Skönt att busstrejken är över för tillfället. Får hoppas att det fortsätter så. Startar de den igen på måndag vid midnatt kan det ju bli lite jobbigt för min resa till pappa. Jag kommer dit utan problem eftersom strejken då skulle sätta igång igen vid midnatt mot tisdag antar jag, men det skulle ju med lite otur kunna komplicera hemresan en aning.
För innan förhandlingarna började i fredags så varslade man om att västernorrlandstrafiken bl.a. mellan sundsvall och haparande skulle gå i strejk den 8 juli och då skulle linje 10 och 100 drabbas.
Det jobbiga skulle då vara att jag ska ta buss 100 från umeå till sundsvall och där byta till tåget mot stockholm.
Och jag måste ju säga att Dintur som har hand om länstrafiken i västernorrland(som jag då ska åka med) inte har världens mest hjälpsamma kundservice.
Så nu får alla hålla tummarna för att förhandlingarna går bra :) och i fall de inte gör det att de skjuter upp strrejken där uppe till efter den 17:de eller att den är över då ;)

Kommentarer
Postat av: tobbski

det skulle ju suga med en bussstrejk där uppe:P annars är det bara o ta taxi hem!

2008-07-07 @ 10:05:37
Postat av: Rebecca

Ja, rätt rejält. Haha, billigt och bra :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback