2008-02-17

Så var ännu en vecka och en helg förbi.. Mycket konstiga saker har hänt den här veckan. Jag har gjort lite konstiga saker och så hände en riktigt konstig sak i måndags, min tv sattes typ igång av sig själv. Skit skumt =/

Jag och Jonna hade varit ute på en promenad, tv:n var avstängd när vi gick och när jag kom hem igen var den på, frågade mamma och Robin om det men de fattade ingenting... Hm, someone is playing me...


För övrigt är det ju ett under att jag ens vet vad jag heter när jag är trött. En morgon var jag seriöst på väg att försöka använda min portbricka, en sån som man använder för att porten ska öppnas, för att komma igenom tunnelbanespärren. Jag tog fram den höll den i handen och sen när jag var nästa som ska gå igenom ser jag hur andra använder sina kort och då kommer jag på mig själv och tar snabbt fram kortet. Smart där Rebecca...

Nästa dag var ju inte mycket bättre, när jag precis ska gå från jobbet ser jag mig själv i spegeln och upptäcker att jag har på mig min tröja bakochfram. Great ^^


Visste ni föresten att man kan hämta ut medicin med någon annans recept utan att det ens kollar leg eller nåt. Jag gjorde nämligen det igår. Jenny hade fått en allergichock på jobbet och hennes mamma kunde inte åka till apoteket och hämta ut allergimedicin för hon mådde inte bra, så hon bad mig att göra det istället. På väg ner till stan kommer jag på att jag inte borde kunna hämta ut med hennes recept då jag inte är hon eller någon från hennes familj. Så jag oroade mig lite över det där eftersom det var viktigt att hon fick sin medicin men väl nere på apoteket så behövde jag bara lämna fram receptet och så fick jag det jag ville ha.

Visst det var ju inga starka grejer som folk kanske missbrukar, då är de väl noggrannare, men man tycker ju att det borde kolla ändå. Det var ju bra för mig då eftersom Jenny verkligen behövde den där medicinen, men som sagt det känns lite konstigt att vem som helst kan hämta ut på någon annans recept.



Aja, sitter med mobilen som modem för att vårt Internet och vår ena telefon inte fungerar så jag kan inte skriva för mycket för då tar det för lång tid och nu är det väl ingen som orkar läsa mer ändå.. Det skulle inte jag göra i alla fall.

Ha en trevlig vecka =)


Kommentarer
Postat av: Josefine

Haha. Skönaste kommentaren efter ett jättelångt inlägg. "...så jag kan inte skriva för mycket...". =)

Postat av: tobbski

coolers, spöken på barrtorpsvägen!

2008-02-18 @ 10:03:33
Postat av: Rebecca

Haha, jo.. Som tur var så skrev jag inlägget i datorns ordbehandlare först^^

Mm, skumt är det ju i alla fall...

2008-02-22 @ 21:55:30
Postat av: Jonna

Va? Jag måste alltid visa leg... va konstigt :S Du kanske ser mer trovärdig ut än vad jag gör ^^

2008-03-14 @ 12:42:40
URL: http://blondinnerstinne.blogg.se
Postat av: Rebecca

Haha, ja, jag tror det ^^ nej då.. Det var väl nån som inte riktigt hängde med på hur man ska göra när nån hämtar ut recept eller så brukar väl du kanske hämta ut lite starkare saker vem vet.. Lite skumt tycker haf att det är i alla fall.

2008-03-15 @ 17:50:04
URL: http://rebec.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback