2007-09-04


Måste säga att det är ganska jobbigt att ha varit förkyld, speciellt när man vill gå och ge blod.. Man måste ju ha varit frisk i typ en vecka och förkylningar sitter ju alltid kvar lite extra länge och retar, i alla fall på mig..
Det var lite kul fick min kallelse för snart två veckor sedan och sen fick jag ett sms några dagar senare där det stod det gamla vanliga: "Hej Rebecca. Vi har brist på din blodgrupp kan du hjälpa oss på kringeltappen.. osv."  Och på kallelsen står det att man ska höra av sig om man inte kan ge blod av någon anledning, men det roliga är ju att man inte får någon tid att komma dit, i alla fall inte jag, och då inte har någon tid man missar om man inte kan ge just då... Sedan har det hänt när jag väl kommit till blodcentralen att de har frågat om jag hade fått någon tid och jag säger nej, och de svarar att det var konstigt det brukar vi ju ge.. Jag bara okej.. Vad ska man säga då liksom..?
Ja, som sagt så vill jag ju gå och ge blod nu.. Men får väl vänta den där veckan som man ska vänta.

Vad händer för övrigt? Jo, jag har kommit på att igår så var det bara en månad kvar tills jag fyller år.. Alltså är det sådär en 29 dagar kvar idag... Oj, vad tiden går fort.. Känns fortfarande som att det inte var så länge sedan det var nyår, eller påsk eller nåt annat sånt där som kommer tidigt på året... 
När man var mindre tog allt så mycket längre tid alltså. Man tyckte att sommarlovet var för evigt och man längtade alltid till julen eller födelsedagar och sånt där. Man tyckte att allt låg så långt fram i tiden, men nu går allt jätte fort..

Men ingen panik för det.. Orka stressa över något man ändå inte kan styra över...

Kommentarer
Postat av: Josefine

Ja, de är lite skumma på blodcentralen. Jag har aldrig fått någon tid att passa. =)
Vad har du för blodgrupp?

Postat av: Rebecca

Eller hur..^^ Jag har 0+. Du då?

2007-09-05 @ 11:54:07
URL: http://rebec.blogg.se
Postat av: Josefine

B+. 0+ är ju jättebra för blodgivare. Det har min pappa också.

2007-09-08 @ 13:05:04
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Okej.. Hehe, ja, det är ju i alla fall bra för alla som ska ta emot blodet.. 0 funkar ju på typ alla blodtyper, lite jobbigare för oss som bara kan ta emot 0, som tur är så är ju det ganska vanligt att ha det här i Sverige ^^

2007-09-08 @ 17:04:57
URL: http://rebec.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback