2007-01-28

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - Albert Einstein
(^^)
"Cogito ergo sum" = "Jag tänker därför finns jag" - Descartes

Ännu en vecka förbi och helgen är snart över. Skola imorron igen och så ska jag kliva upp vid typ halv 5 (!) för att vi ska uppvakta mamma på morgonen och det ska vi göra innan Kjelle åker till jobbet vilket han gör där runt kvart över 5. Kommer vara riktigt pigg imorron kännr jag ^^ Men det är ju ändå hennes födelsedag och det kan man ju offra sig för liksom. Jag kommer ju inte försova mig så att jag missar bussen i alla fall ^^
Den här helgen har varit riktigt skön faktiskt. Börjar med att man slutar skolan kl.11.15 försöker fixa till det så att Krista Skolgruppen ska komma igång ordentligt igen vilket i och för sig inte resulterade i några vidare framsteg mer än att vi lämnade en lapp i receptionen där vi frågade om det fanns nån plats man kan träffas på där det inte ä fullt med folk, nåt ledigt klassrum eller nåt grupprum eller nåt. Vi hade ju tänkt börja med mötena i fredags och hade skrivit på våra lappar vi satt upp i skolan att vi skulle träffas utanför gamla expiditionen, men när vi kom dit upptäckte vi att det kanske inte var den bästa idén vi kommit med nånsin då det var fullt med folk där som satt och snackade om allt möjligt och det var ju lite svårt att veta om det var några där som ville vara med på mötet och för att då inte gå till alla och fråga så bestämde vi oss för att byta location, så förhoppningsvis på tisdag även om jag inte är där så kanske vi kan komma igång igen. Frida och Ogaret är ju i skolan då.
När vi lämnat skolan gick jag och Frida ner på stan där jag skulle leta efter en present til mamma, jag kan ju då säga att jag gick på stan i typ två timmar tills Robin till slut kom ner på stan efter sin körlektion och bestämde vad jag skulle köpa (Jag är inte så bra på att köpa presenter ^^) Jag hade ju lite att säga till om men han gav mig förslaget. Sen gick jag hem till Frida och så kollade vi på filmen jag hunnit köpa till mig själv mitt i "presentjakten" nämligten "Dagboken" och den är ju bara så bra. (Just det ja, Frida hade till och med hunnit ta en fika med sin faster; är jag seg eller är jag seg :P) Sen kom jag hem vid typ23.45 eller nåt. Bestämde mig för att läsa lite ur Bibeln och sen när jag lagt ifrån meig den och låg och löste en suduoko så somnade jag ifrån allt och vaknade till nån gång vid tre eller nåt och gick och la mig ordentligt.
På lördagen var jag på stan en snabbis och köpte några grejer och sen när jag kommit hem och varit hemma en stund började jag faktiskt städa så nu ser inte mitt rum ut som en katastrof längre^^ Sen på kvällen tittade jag på Phone booth som också är en väldigt bra film. Och sist men inte minst idag då så var jag i kyrkan mådde lite dåligt inatt då jag vaknade till vid tre tiden så jag var en aning trött imorse men hann upp och till kyrkan lagom till att det började. Efteråt satt jag och pratade ett tag med Josefine och Jenny och så hjälpte jag Torbjörn lite med konfaboken, han läste lite för mig och jag förklarade lite och sådär..
Sen tog jag sällskap med Jenny hem och när jag väl var hemma satte jag mig och pluggade teori till provet i veckan. Får se hur bra det går, men det fixar sig.
Får plugga mer och be över det.

Aja, det var det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback