20-01-2007

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum.
- Kinesiskt ordspråk
Eller?

Det finns många bra ordspråk här i världen.. Hur kom man på dem egentligen? Satt folk bara en dag och tänkte hela dagen för att komma på något "smart" eller slank det bara ur dem en gång och så tänkte de "Nämen, där sa jag ju något smart. Det måste vi ju skriva upp.. Tänk att jag kom på det^^" 
Haha, inte den viktigaste och mest intressanta frågan här i livet kanske. Fast lite spännande är det ju ^^

Tänk att jag sitter här hemma och skriver i min blogg nu, på en lördag kväll... Plus att jag var hemma igårkväll också. Låter ju som ett spännande liv jag har ^^ Nämen, det är skönt att vara hemma för en gångs skull faktiskt. Lite kul när mamma kommer med kommentaren "Nämen, tänk att du har varit hemma både en fredag kväll och en lördag kväll. Det hör ju inte till vanligheterna (Hm, är det ett existerande ord?)" (I och för sig är ju inte lördagkvällen slut än men jag lär ju inte orka dra iväg nånstans) I vanliga fall brukar jag ju typ alltid vara hos nån kompis nu eller åtminstone prata med nån kompis nu och bestämma vad vi ska göra...

Hur som helst det var inte det jag tänkt skriva från början så nu glömmer vi det... =)
Jag har nu läst klart en av de bästa böcker jag någonsin läst, helt seriöst. Jag läste klart den inatt och kunde verkligen inte lägga ifrån mig boken och sluta läsa, till och med tröttheten jag hade gått  med typ hela dagen var som bortblåst och jag slutade inte läsa förrän jag läst sista sidan i boken, vid typ tjugo i tre inatt ^^ Boken heter då: Kärlek som befriar , är skriven av en författare som heter Francine Rivers och den var  bra och berörande. Inte många stunder ögonen var torra när man kom mot slutet av boken.
Skulle ju lugnt rekomendera den varmt.

Jaja, det var väl det ^^
Mamma ville att vi skulle kolla på film tillsammans nu när jag liks var hemma på helgen så jag ska nog ta och börja avsluta snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback