Alltså seriöst...

En sak som jag har stört mig på nu rätt länge och som jag bara störde mig ännu mer på nu i helgen är att folk inte verkar veta hur en papperskorg ser ut... Jag menar hur svårt/jobbigt är det att gå några meter extra för att slänga nåt i papperskorgen?
Anledningen till att jag tänkte på det här nu i helgen var att de hade gårdsfest här på gården där jag bor och det såldes dricka och godis och en massa annat och när det gått nån timma sådär tittar man ner på marken där alla människor gått omkring så ser man hur det ligger nedtrampade läskeburkar, godispapper, popcornlådor och annat skit.. Hur har de gjort då? Har de bara stått där på gräsmattan tittat sig omkring (om ens det) och sen bara släppt skräpet på maken och gått vidare? Det mest tragiska var ju då att det fanns en massa extra stora svarta sopsäckar som var utsatta överallt för att folk skulle slänga sitt skräp i dem och inte slänga det på marken...
Hur är det folk tänker då? "Nej ursh, papperskorgen är så långt borta.. Jag orkar inte bära mitt skräp hela vägen dit när jag ändå ska gå förbi där när jag ska gå och köpa nästa grej vars papper jag kommer slänga på marken" ? om man inte är i närheten av en papperskorg kan man väl stoppa skräpet i fickan och vänta tills det kommer en papperskorg eller tills man kommer hem och kan slänga det där.. Jag skulle ju fatta om det typ inte fanns några papperskorgar någonstans men hallå.. Hur kul är det för andra att gå och plocka upp skräp efter någon annan? Tänk om alla skulle gå och slänga sitt skräp på marken..

Aja, var bara tvungen att skriva av mig lite ^^

Kommentarer
Postat av: Josefine

På en gårdsfest också? Då är det väl nästan bara folk från den gården som kommer? Kul att skräpa ner på sin egen gård liksom. :S
Jag tycker det är jättejobbigt när dte inte finns papperskorgar. Då slutar det ju alltid med att man har fickorna fulla med skräp så länge det inte är typ äppelskrutt eller så.
Men jag håller med dig. Tycker att man ska sluta skräpa ner överallt! Så jobbigt är det faktiskt inte att hitta en papperskorg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback