2007-08-28

Ja, det är alltså så här det känns att ha tagit studenten... Det är nu man börjar känna av det. Sådär när alla andra börjar skolan igen och man själv börjar inse att man inte har någon skola att gå tillbaka till...

Aja, anyway...
Lite uppdateringar ur mitt liv kanske vore kul.. Eller nja, troligen inte men jag skriver nog ändå ^^
Just denna vecka så vikarierar jag på en förskola i Stockholm, närmare bestämt Barnens montessori akademi på Östermalm. Det är lite kul faktiskt, barnen är så söta och inte överdrivet jobbiga som vissa barn kan vara ^^ Det är så duktiga och väluppfostrade=)
Och äntligen har man ett busskort igen så man kan ta sig nånstans lite när man vill och var man vill, förutsatt att hunden har nånstans att vara eller kan följa med. Som i Lördags till exempel så var jag med Jenny i Upplands Väsby, följde med henne på en hundutställning där. Det var ganska kul. Själva utställningen var väl kanske inte så jätte spännande förutom när deras hundar var med men man fick ju umgås med henne i alla fall. Plus hennes syster och mamma som kanske inte var en sådär jätte bra kombination, då de har väldigt lätt för att irritera sig på varandra. Men som sagt jag hade kul ändå. Själva resan var nästan halva nöjet ^^ Var inte så jobbigt att åka dit som jag trodde det skulle vara. Tiden gick rätt så fort trots att det var signalfel i karlberg..  Att åka lite längre sträckor är ganska skönt ändå. Det blir som en paus i vardagen på något sätt, man kan inte göra något för att det ska gå fortare så man har inget annat val än att ta det lugnt och det är ju alltid bra att få göra det någon gång. Många stressar ju bara omkring hela tiden. Det som var lite jobbigt med den dagen var att jag var tvungen att åka från Saltskog (där jag bor) vid typ kvart i sju på morgonen alltså kliva upp typ innan sex, och vi hade dessutom bestämt att vi skulle ta kvart över sex bussen men den missade vi... Och kvällen innan hade vi bestämt att jag skulle sova hos Jenny för det skulle vara smidigast och lättast för mig att ta mig upp på morgonen (Man kan ju säga att jag är något morgontrött av mig =P) Och då för att kunna göra det så skulle vi blåsa upp en luftmadrass, utan pump.. Det gick ju jätte bra... Vi höll säkert på med den där madrassen i en timme... Till slut när jag faktiskt kommit på hur man skulle göra efter att Jenny försökt ett tag (det var faktiskt en konstig madrass) så kommer hon in och säger att hon tog en madrass från hennes lillebror ^^ och då var jag nästan klar med madrassen^^ Så vi kom i säng vid typ tolv och vaknade sen typ tjugo i sex, plus att jag vaknade ett par gånger emellan av att jag låg obekvämt för att en hund försökte sno madrassen för mig ^^

Oj, nu blev det sådär långt igen... Aja, får se om jag skriver snart igen.. Jobbar inte på torsdag så kanske om jag har något kul att skriva då ^^

Ha det gott


Kommentarer
Postat av: Josefine

Hehe. Det låter ju kul iaf. Kul att läsa när du väl uppdaterar. =P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback