Tiden går & går

Det känns verkligen som att tiden går så sjukt mycket fortare nu än när man var liten och det går ju i princip fortare för varje år.
Har haft datorn inne på service i två veckor för att det var lite diverse strul med den och det gick ju ändå rätt fort, när man var liten var ju två veckor en evighet nästan.
Är nu i alla fall i mitten av min andra termin på Credo, känns inte alls som att jag gått där så länge och samtidigt känns det som att det är jättelänge sedan vi började.

Nu är det snart dags att söka till högskolan. Ansökan öppnar i nästa vecka och så har man en månad på sig att söka.
Och ni kan ju få gissa om fröken velig går med beslutsångest. Men det börjar faktiskt luta mer åt ett håll än åt det andra nu i alla fall så jag har ju kommit en bra bit på vägen, tills båten gungar till igen och jag lutar åt andra hållet istället =P
För tillfället lutar det nog mest åt att jag söker till Norrköping (Linköpings uni.) i första hand och då blir det ju mest troligt där jag hamnar då jag har rätt bra snittbetyg.

Men det är lite läskigt, kalla mig fånig om du vill, men tänk att om lite drygt ett halvår kan det vara så att jag flyttat iväg helt själv till en stad jag varit i en gång.
Jag är nog lite rädd för att lämna min "comfort-zone", samtidigt som jag tycker det är spännande och något som jag tror jag skulle växa av att göra.
Det andra alternativet är att plugga i Sthlm och bara flytta in dit, vilket inte heller är helt otänkbart, då har man allt från sitt "tidigare liv" alldeles nära och stannar kvar inom sin "comfort-zone". Det som starkast talar för det är ju att jag inte vill tappa kontakten med folk, man trivs ju så bra med sina kompisar och då vill man ju inte lämna dem här. Inte för att det är speciellt svårt, långt eller dyrt att åka hem hit från Norrköping.

Aja, vi får se hur det blir. Ska fortsätta med mina förvirrade tankar ett tag till :) 

Kommentarer
Postat av: Craxyknas

Vad säger Gud att du ska göra? Jag flyttade till Sthlm, i min comfort-zone för att Gud kallade mig.

Postat av: Josefine

När du pratar om den lutande båten kommer jag att tänka på följande citat "En sjöman klagar inte över vinden - han lär sig att segla" och jag tror att det ligger ngt i det. Men du får akta så du inte trillar ur båten när den lutar. Hehe.

Hur som helst - jag vill ju ha kvar dig i närheten såklart och då är ju Sthlm gaaanska nära. Men Norrköping behöver inte för den sakens skulle betyda längre bort ur ett ickefysiskt perspektiv (you get it, right? (du brukar ha en förmåga att förstå vad jag menar trots att jag ofta pratar luddigt och otydligt)).

Som jag har förstått det från flera personer är inte Sthlm Uni inte världens roligaste ställe att studera på heller. Men beslutet är såklart helt och hållet ditt. Och för min del tror jag inte att du kommer tappa kontakten med folk för att du flyttar. Sånt hänger på andra saker. :P

2009-03-15 @ 15:56:48
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Josefine

Josefine the uppsatsskrivare. xD

2009-03-15 @ 15:57:22
URL: http://japanen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den förståndige lär redan av andras erfarenheter, den vanliga människan lär bara av egna erfarenheter, och den oförståndige lär varken av andras eller egna erfarenheter.

Mark Twain



Det kan inte skada att utvida sin vänkrets, även om det sker i en anna stad.



Det största förtroendet en människa kan ge en annan är självförtroende

Stig Johansson



Därför ger jag dig det störata förtoendet, gör din resa i kunskapen till en ny plats.

2009-04-05 @ 10:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback