23-01-2007

"This is not the end, it is not even the beginning of the end; but it might be the end of the beginning."-Winston Churchill

Ljuset i slutet av tunneln börjar skymtas allt mer. Snart är det slut på gymnasiet, det är ju bara 4 månader och typ 15 dagar kvar och så är det ju en massa lov och lediga dagar och en massa student grejs som ska göras. Det ska bli väldigt sköknt att slippa skolan känner jag nu, i alla fall alla omogna ungar som inte vet hur man ska bete sig in public eller hur man visar respekt mot folk... Fatta och sitta på en lektion och så hör man när det har gått kanske högst en halvtimma: "När slutar vi?"  Eller typ en timma innan vi ska sluta egentligen så säger nån: "Skulle inte vi få sluta lite tidigare!" Man bara, ja, Lite tidigare... *suck*
Ska ju bli roliga körkortsteori lektioner med tvåor som inte ens vill vara där... Asså, seroíöst orka gå på en lektion man inte ens vill vara på. Det känns ju lite som att en del har tänkt, "Ja, men det här blir nog en soft kurs." Jo, men grattis hördu... Lycka till. Det jobbiga är ju att många går på lektionerna bara för att få närvaro och kunna få studiebidrag. Det är ju inte som att de bryr sig om hur det går med betygen. Det är då ingenting jag gissar utan jag har ju själv hört det från en i min klass som gör så. De kommer ju inte läsa vidare så då sitter de ju bara där och stör lektionen i brist med respekt för andra. De har ju "inget" att oroa sig för.
Men i alla fall. Ska bli lite tråkigt att skiljas från en del klaskompisar, fast det känns ju som att man ändå kan hålla kontakten. Vi bor ju än så länge inte så långt ifrån varandr aoch vissa håller man ju kontakten med automatiskt..
Lite spännande är det ju också att sluta snart. Tänk vid den här tiden nästa år kanske jag sitter nån helt annanstans, åtminstone så lär jag ju syssla med nåt helt annat än att typ oroa sig över vad man får för betyg på det senaste geografiprovet...

Igår fick jag veta att jag kommer få MVG i svenska B och det var så skönt att höra för jag hade ju varit väldigt osäker på det betyget och trodde jag sumpat min chans till mvg och "bara" skulle få vg. Och så fick jag veta att jag låg på VG+ i omdöme i Geografi så då är det ju "bara" att keep up the good work ^^
Känns jätte skönt att veta att vissa saker är så gott som klarade..

Aja, orka babbla på om skolan...

Tänk att vi ändå fick snö till slut =) Det är ju helt underbart! Lite jobbigt  för de som fått överdrivet mycket snö eller en massa stormar som slagit ut strömmen och sådär  och för de äldre och de som har nåt rörelsehinder, men jag tycker jätte mycket om vintern och all snö ^^ Man blir så glad när man tittar ut och möts av den vackra utsikten av snö på träden, taken och marken.
Underbara snö

Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag håller helt med gällande det där med körkortsteori, sluta skolan och äckelungar med brist på respekt. Vissa av oss vill faktiskt ha en framtid. Vad har de för rätt att komma och sabba för en?!

2007-01-24 @ 00:43:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback