2007-01-30 En dag att minnas ^^

Jag klarade teorin idag =) Fatta vad skönt det känns! Var skitnervös innan och trodde knappt jag skulle klara det. Men det gick ju vägen och det var som att gå på moln utifrån rummet ^^
När man skulle trycka på knappen avsluta provet var tvivlen många och jag tänkte "tänk om jag inte klarar det, fy vad hemskt" men till slut tröck man ju på den där knappen och det gick några sekunder där man höll andan och fick en liten nära döden upplevelse (lite överdrivet kanske men det är ju en stor grej^^) och sedan ser man sidan med resultatet komma fram och så står det med tjocka gröna bokstäver Godkänt och all ångest och oro släppte och man kunde andas ut  =) Sen när man kom ut ville man ju bara hoppa omkring och skrika lite, men det gjorde man ju såklart inte, ville ju inte verka galen ^^

Det känns så bra att all oro var onödig, fick 58 poäng på provet och det är ju mer än tillräckligt =)
Men morgonen för övrigt var ju grymt stressande. Åkte hemifrån vid 8.15 typ och så tänkte man att va bra då kan jag ta halv tåget så är jag framme i Sthlm en halvtimma innan jag ska vara där så hinner jag ju hitta dit också, hade ju ingen aning om var det låg, var tvungen att kolla på eniro (och deras kartor är ju så bra beskrivande ^^) I alla fall, så kom jag till centralen strax innan halv och gick till perongen för att vänta. När jag stått där i kanske 10 minuter kommer till slut tåget, jag kliver på och tänker "Jaha, men nu måste ju tåget väl ändå åka på en gång"  Ja, eller hur, när tåget stått där i en sådär 5 minuter till hör man hur någon säger i högtalaren att de hade lite tekniska problem med tåget och att det skulle ta en liten stund till att komma iväg. Great! Jaha, men så satt jag där i alla fall och läste lite ur boken och så kom en kompis, som jag inte träffat på ganska länge, på tåget som var påväg till skolan och så började jag prata med henne och lite sådär, skönt att få tankarna på lite annat och sedan åkte tåget i alla fall. Min kompis klev av i södra / hamn och nu satt jag där och började läsa ordentligt i boken, kände hur nervositeten ökade, tänk om jag inte skulle hinna dit i tid, man vet ju hur "bra" vår kollektivtrafik fungerar. Dessutom kände jag mig jätte oförberedd så det var ju kul.. Kom i alla fall fram till Sthlm vid typ halv, 5 över halv 10. Skulle vara där kvart i och jag visste inte riktigt var det låg som sagt. Det skulle ligga i närheten av centralstationen i alla fall så jag traskade åt det håll dit kartan hade visat, gick runt så att jag till och med kom in på fel gata så jag fick gå runt två väldigt stora byggnader för att komma tillbaka till utgångs positionen och sen började jag gå åt samma håll igen och tänkte att nu måste jag väl ändå fråga någon om vägen men precis innan jag gör det tittar jag än en gång på det huset jag gått runt och ser skylten, det stod med stora bokstäver en ganska bra bit upp på huset Vägverket så då var det bara att gå in genom den dörr som jag från början hade tittat in igenom och tänkt att nämen där kan det ju inte var... Sen var det 20 långa minuter tills det var dags att gå in i salen och göra provet och under den tiden tittade jag igenom det som jag visste att jag hade lite svårt för (Det kom inte ens med på provet...)

Ojoj, nu har jag ju redan skrivit jättemycket och jag som tänkte skriva om när jag var och åt/fikade med Josefine idag (jag åt, Josefine fikade) men nu orkar jag inte skriva mer.. Är en aning trött... Klev ju upp 4.40 igår morse och sen kom jag ju inte isäng någon vettig tid heller. Skulle ju läsa teoriboken, Robin kom in typ halv tolv eller nåt och sa att jag såg typ halvdöd ut och att jag nog borde sova, men jag sa att jag nåste fortsätta läsa, då kom ju han med det mycket intelligenta argumentet att jag antagligen inte skulle lära mig speciellt mycket när jag var sådär trött och det hade han nog ganska rätt i... Så då la jag ifrån mig boken, men jag gick inte och la mig ordentligt utan låg kvar på sängen med kläder och allt, när jag sedan vaknade^^ vid klockan tre typ upptäckte jag att jag låg kvar på samma sätt och tänkte att det var bäst att göra sig i ordning för sängen och sen kunde jag gå och lägga mig igen ^^

Jaja, får skriva om fikandet imorron eller nåt ^^

Kommentarer
Postat av: Josefine

Åh, typiskt! Jag som ville läsa om hur dum jag var!^^

2007-01-30 @ 20:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback