2007-12-11

Det finns verkligen en fram-och baksida när det gäller att jobba med barn. Först kan man ju ta framsidan, barn är så söta och gosiga(för det mesta), och så kan man lära sig mycket av även små barn. Baksidan är då att man kan ju inte räkna med att vara helt frisk sådär jätte länge...
Som nu till exempel så går det eller har gått (hur man nu ska se det) magsjuka på jobbet, riktigt mysiga grejer det där alltså... Och tror ni inte att jag åker på det där, mamma klarade sig men jag åkte dit på det.. Immunförsvar - vad är det? Plus att en av dem som jobbar på "min" avdelning hade till råga på allt en förkylning eller nåt sånt på g och den snappade jag ju också upp.. Härliga tider... Aja, kroppen har väl helt enkelt inte vant sig än men det gör den väl så småningom om det blir som mamma säger..¨

Annars mår jag rätt ockej nu faktiskt, själva magsjukan var inte kvar så länge, dock kan jag må lite illa nu då och då, men det beror nog på något annat, ingen aning om vad det skulle kunna vara men ja.. Förkylningsgrejen sitter kvar, den kom fram och visade sig i lördags och sitter kvar än.. Men annars är det bra.

Måste börja köpa julklappar nu känner jag.. Det är ju inte så långt kvar nu. Som tur är så vet jag typ vad jag ska köpa till mamma och Robin så det är ju ganska skönt..

Aja, kanske ska försöka göra nåt vettigt idag...

Kommentarer
Postat av: Josefine

Ajdå. Annars brukar man väl bygga upp ett immunförsvar utav att vara med barn?! Fast det kanske inte hjälper mot magsjuka eller vuxnas förkylningar. :S
Jag är rätt glad att vi har slutat med julklappar hos oss. Nu är det bara Malte som får. Jag känner bara utav att gå till Åhléns på lunchen hur stressad man blir. Jag är så lättstressad också.

Postat av: Josefine

Jag tror att Marie (som ju är förskollärare) var sjuk nästan hela tiden under första året hon jobbade och sen blev hon immun. =S Tills hon fick Malte. =P

2007-12-12 @ 10:28:28
URL: http://japanen.blogg.se
Postat av: Rebecca

Hehe, jo man blir väl immun till slut om man är kvar tillräckligt länge så det kommer väl kanske. Jo, själv håller jag mig väl typ borta från stan tills jag faktiskt ska köpa nåt och Sthlm känns ju verkligen som världens stressigaste stad och speciellt nu.. Jo, förstår vad du menar är själäv väldigt lättstressad också..

2007-12-12 @ 15:16:30
URL: http://rebec.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback